امروز دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

Monday 13 May 2024

بهترین شیرآلات ساختمانی

1403/02/02
کد خبر : 56
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 193 نفر

خرید و نصب شیرآلات ساختمانی بخش مهمی از پروژه ساخت و ساز است. درست مثل هر قسمتی از ساختمان که فکرش را کنید، کیفیت شیرآلات اهمیت زیادی دارد. شما هر روز با این وسایل سر و کار دارید. روزی چندین مرتبه باید شیر آب را باز و بسته کنید. اگر این محصول کیفیت لازم را نداشته باشد، یا مجبور به تعمیر هستید و یا باید آن را تعویض کنید. در نتیجه هزینه بسیار بالایی را روی دستتان می‌گذارد.

اگر زمان خرید و انتخاب شیرآلات ساختمانی باکیفیت این معیارها را درنظر داشته و محصول مورد نظر خود را هم بررسی کنید، خرید بهتری خواهید داشت. در این مقاله قصد داریم به توضیحاتی در مورد انتخاب شیرآلات ساختمانی با کیفیت بپردازیم و در آخر بهترین برند شیرآلات ساختمانی را به شما معرفی نماییم.

چطور شیرآلات ساختمانی خوب خریداری کنیم؟

برای خرید شیرآلات ساختمان به نکات زیر دقت داشته باشید:

فریفته ظاهر نشوید

قبل از هر چیز باید بگوییم که نباید فریفته زیبایی و ظاهر شیرآلات شوید. هر چند در سال‌های اخیر تنوع این محصول در بازار زیاد شده است و هر کس برحسب سلیقه خود می‌تواند شیرآلات متناسب را خریداری کند، اما ظاهر تنها معیار مهم نیست. در کنار معیار باید کیفیت و دوام محصول را هم درنظر داشته باشید.

از چه آلیاژی ساخته شده است؟

شیرآلات ساختمانی که قصد خرید آن‌ها را دارید، از چه آلیاژ و فلزی ساخته شده‌اند؟ برنج بهترین نوع فلز برای ساخت این محصول است. البته مقدار دیگری از آلیاژ‌هایی مثل سرب نیز در آن استفاده می‌شود. اگر میزان سرب در ساخت شیرآلات زیاد باشد، به سلامت انسان آسیب زیادی می‌رساند و حتی سرطان‌زاست.

برای این محصول از روکش‌های مقاومی هم استفاده می‌شود که در مقابل رطوبت و آب بتواند دوام بیاورد. استیل، برنج، مس، برنز و کروم از جمله روکش‌هایی است که هم برای افزایش مقاومت محصول و هم برای زیبایی آن استفاده می‌شود. قبل از خرید شیرآلات در مورد آلیاژ به کار رفته در بدنه و روکش آن از فروشنده سوال کنید.

ضمانتنامه کالا را دریافت کنید

قبل از خرید بهترین شیرآلات ساختمانی از فروشنده ضمانتنامه و خدمات پس از فروش را هم درخواست کنید. شرکت‌هایی که محصولاتشان باکیفیت تولید شده باشد، از دادن ضمانتنامه ابایی ندارند. همچنین خدمات پس از فروش محصولات آن‌ها حداقل برای یک سال پابرجاست. اما اگر محصولی بدون گارانتی در بازار عرضه می‌شود، از خرید آن امتناع کنید. اگر آن را با قیمت بالا خریداری می‌کنید و بعد از مدت کوتاهی بی‌دلیل خراب شد، مجبورید دوباره هزینه کنید.

از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید

خرید شیرآلات ساختمانی مثل خرید برخی محصولات ارزان قیمت نیست که بخواهید از هر فروشگاهی خرید کنید. در ابتدا باید هزینه بالایی را پرداخت کنید و سال‌ها از زیبایی و کیفیت آن بهره ببرید. فروشگاه‌های معتبر از عرضه محصولات تقلبی و فیک در بازار خودداری می‌کنند. از سوی دیگر وقتی به سراغ نمایندگی برندهای معتبر بروید، مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی نیستید.

محصولات ایرانی بهتر است یا خارجی؟

 

اگر در گذشته این سوال را می‌پرسیدید، بدون شک می‌گفتیم شیرآلات ساختمانی خارجی کیفیت بالاتری دارند. اما از آنجا که در سال‌های اخیر تولید این محصولات با استانداردهای روز دنیا انجام می‌شود، هیچ تفاوتی بین شیرآلات خارجی و ایرانی وجود ندارد. شما مجبور نیستید برای محصولات خارجی هزینه بالایی را پرداخت کنید. ضمن اینکه بسیاری از آن‌ها محصولات چینی هستند که که کیفیت پایینتری از محصولات داخلی دارند.

برخی برندهای ایرانی تحت نظر برندهای معتبر در دنیا فعالیت دارند. به همین دلیل کیفیت شیرآلات ساختمانی آن‌ها با آنچه در خارج از کشور تولید می‌شود، برابر است.

به قطعات داخلی شیرآلات ساختمانی دقت کنید.

قبل از خرید شیرآلات حتما به قطعات و لوازمی که برای نصب و کارکرد آن مهم است، توجه کنید. سوپاپ یا واشر شیرآلات باید از جنس مرغوب باشد که سریع از بین نرود. قطعات به کار رفته بهتر است از جنس فلز باشد. برخی از لوازم جانبی شیرآلات کوچک هستند و به چشم نمی‌آیند، اما اگر از جنس مرغوب نباشند، مجبور به خرید مجددشان هستید و شیرآلات به درستی کار نمی‌کنند.

سبک مناسب را انتخاب کنید.

این محصولات با طرح‌های مختلفی تولید می‌شود. اهرمی، دو منظوره، ساده، شاوری، چرخشی، کلاسیک و چرخشی از جمله طرح‌های شیرآلات در بازار است. نوع محیط برای انتخاب هر یک از این مدل‌ها تاثیر دارد. همچنین می‌توانید برای جاهایی که رفت و آمد زیاد است و می‌خواهید بهداشتی‌تر باشد، از شیرآلات چشمی استفاده کنید. در این صورت مجبور به لمس شیر برای باز و بسته کردن آن نخواهید بود.

نصب شیرآلات بهداشتی ساختمان آسان باشد.

زمان نصب شیرآلات پیچ و مهره و قطعات کوچکتر زیادی وجود دارد که در مقابلتان قرار می‌گیرد. اگر محصول خریداری شده دارای دفترچه راهنمای نصب باشد و توضیحات لازم در آن ارائه شده باشد، به راحتی می‌توانید محصولات را نصب کنید. البته باید جزئیات و نکات مهمی مثل قرار دادن دقیق واشرها، پیچ‌ها و میزان فشاری که باید به قطعات برای بسته شدن وارد شود، در دفترچه توضیح داده شود.

به اندازه و ارتفاع شیر دقت کنید.

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای خرید بهترین شیرآلات ساختمانی دقت به اندازه و ارتفاع شیر است. اگر ارتفاع آن بلند باشد، برای برداشتن آب و شستشوی دست‌ها و ظروف مقداری زیادی از آب به اطراف پخش می‌شود. خیس شدن لباس‌ها یکی از مشکلات شیرهایی است که ارتفاع بلند دارند. همچنین باید به عمق لگن یا سینکی که شیر باید برای آن استفاده شود، دقت داشته باشد.

شیرآلات توکار یا روکار؛ مسئله این است.

شیرآلات توکار و روکار، دو نوع شیرآلات با نحوه نصب متفاوت هستند که هر دو از محبوبیت خاصی برخوردار می‌باشند. البته با توجه به جذابیت بیشتر شیرآلات توکار، به تازگی مصرف کنندگان اقبال بیشتری نسبت به استفاده از این نوع شیر پیدا کرده اند. به دلیل آنکه بخش اعظمی از شیرآلات توکار داخل دیوار قرار می‌گیرند، بهتر است از کیفیت این نوع شیر اطمینان حاصل نمایید. به همین دلیل بهتر است مقاله 5 برند برتر شیرآلات توکار در جهان را مطالعه نمایید.

بهترین برند شیرآلات ساختمانی کدام است؟

 

حالا که نکاتی را در رابطه با شیرالات بهداشتی گفتیم، خوب است با نام یک برند معروف و خوش‌نام هم آشنا شوید. شیرآلات KWC از جمله محصولاتی است که فروش بالایی در بازار دارند. در ایران این شرکت تحت نظر شرکت کی دبلیو سی سوئیس فعالیت دارد. تمامی استانداردهای لازم برای تولید شیرآلات این برند تحت نظر شرکت اصلی در سوئیس صورت می‌گیرد.

شیرآلات کی دبلیو سی شامل موارد زیر است:

  • شیرآلات روشویی
  • شیرآلات توالت
  • شیرآلات آشپزخانه
  • شیرآلات حمام
  • شیرآلات توکار
  • شیرآلات چشمی

همچنین می‌توانید در بین شیرآلاتی که توسط این شرکت تولید می‌شود، شیرآلات شاوری، شیرآلات دو منظوره و پایه بلند را خریداری کنید. ناگفته نماند که بهترین شیرآلات ساختمانی کی دبلیو سی با 5 سال گارانتی و خدمات پس از فروش راهی بازار می‌شوند.

حرف آخر

با توجه به اهمیتی که شیرآلات بهداشتی ساختمانی برای خانه دارند، زمان خرید باید وقت کافی را صرف کنید تا بهترین محصول را خریداری کنید. در اینجا به ذکر مطالبی پرداختیم که برای انتخاب بهترین محصول بازار اهمیت دارد. در آخر هم از یک برند محبوب ایرانی برای خرید شیرآلات ساختمانی پرده برداشتیم. امیدواریم این مطلب توانسته باشد به سوالات شما پاسخ دهد.

 

 

 

 

 


لینک کوتاه :
https://www.etedaal.ir/article/show/56
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر