امروز دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

Monday 13 May 2024

سرم مو، بهترین راه حل برای موی وز

1403/01/31
کد خبر : 45
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 379 نفر

مو به عنوان یکی از اعضای بدن، بیشتر از سایر اعضا از نظر زیبایی اهمیت دارد. همیشه افراد آرزوی داشتن موهای پرپشت، براق و بلند را دارند و برای سالم نگه داشتن موهای خود تلاش زیادی می‌کنند. اما گذشت زمان، اشعه UV آفتاب، استفاده از رنگ مو و دکلره، تغذیه و داروها از جمله عواملی است که باعث از بین رفتن کراتین مو (نوعی پروتئین در ساختار مو) می‌شود. در نتیجه موهای نرم و لطیف دوران نوجوانی به موهای وز و نامرتب در جوانی و میانسالی تبدیل می‌شود. اما راه‌هایی نیز برای بازسازی موهای از دست رفته وجود دارد که یکی از آن‌ها، استفاده از سرم مو است. اگر می‌خواهید در مورد مزیت‌های این محصول بیشتر بدانید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

بهترین راه درمان موی وز چیست؟

بسیاری از افراد برای درمان موهای وزشده خود به سراغ روش‌های تهاجمی می‌روند. از جمله این روش‌ها می‌توان به پروتئینه کردن و کراتینه کردن اشاره کرد. هر دو روش تا چندین ماه می‌توانند از موهای شما مراقبت کنند، اما اگر توسط افراد غیرمتخصص انجام شوند و مواد با کف سر برخورد کند، ریزش شدید مو را به دنبال دارد.

پروتئینه و کراتینه کردن مو تنها باید توسط افراد متخصص و ماهر انجام شود. ضمن اینکه بعد از انجام یکی از این دو روش، باید از موهای خود مراقبت زیادی کنید. استفاده از شامپو و ماسک موی فاقد سولفات یکی از مواردی است که برای مراقبت بعد از کراتینه یا پروتئینه کردن مو باید انجام دهید.

اما یکی دیگر از روش‌های ساده برای درمان وز شدگی مو، استفاده از محصولات مراقبت از مو مثل «سرم مو» است. در این رابطه می‌توانید مقاله سرم مو چیست مژیتو را مطالعه کنید.

سرم مو چیست و چه تاثیری روی مو دارد؟

 

وقتی موهای شما تغذیه نمی‌شوند و مواد مغذی مثل پروتئین کافی به آن نمی‌رسد، خشک و وز می‌شوند. در این مواقع با کمک محصولاتی مثل سرم مو می‌توانید کوتیکول مو را تقویت کنید. این ماده با ترکیبات و فرمولاسیونی که دارد، می‌تواند در اطراف ساقه‌های مو یک لایه حفاظتی ایجاد کند. پس حتی اگر در معرض نور آفتاب قرار بگیرید، اشعه UV نمی‌تواند هیچ آسیبی به بافت مو وارد کند.

از سوی دیگر رطوبتی که در بافت مو وجود دارد، توسط این لایه محافظت می‌شود و از بین نمی‌رود. خشکی و وز شدن مو در بسیاری از مواقع به دلیل از دست رفتن رطوبت ایجاد می‌شود. آب و هوای خشک که در اکثر مناطق کشور نیز حکمفرماست، به این عارضه دامن می‌زند. به همین دلیل کسانی که در شهرهای با آب و هوای خشک و نیمه خشک زندگی می‌کنند، به سرم مو و سایر محصولات مراقبت از مو نیاز دارند.

مزیت‌های استفاده از سرم مو

استفاده از این محصول آرایشی، بافت موهای شما را تقویت می‌کند. ضمن اینکه موها را نیز براق و درخشان می‌کند. کافیست بعد از هر بار حمام، بلافاصله مقداری از سرم مو را روی موهای خود بزنید و به مدت 30 ثانیه آن را روی موهای خود ماساژ دهید. تاثیر سرم مو روی موهای وز و خشک بلافاصله بعد از استفاده مشخص می‌شود. این ماده قادر است موهای شما را تقویت و مواد از دست رفته آن را بازیابی کند.

حتی در مورد موهای فر و مجعد که برس زدن آن‌ها بعد از حمام کردن و خشک شدن کار راحتی نیست، استفاده از سرم مو می‌تواند راهکار مناسبی باشد. این ماده موهای شما را نرم می‌کند و به راحتی می‌توانید برس را در آن‌ها فرو برده و شانه بزنید. موخوره به عنوان یکی از عارضه‌های رایج در موهای رنگ شده و آسیب دیده است. در حالی که ترکیبات موجود در این محصول می‌تواند از بروز موخوره نیز پیشگیری کند.

اگر به مدت طولانی موهای شما وز و خشک باشد، ریزش آن‌ها نیز شروع می‌شود. از سوی دیگر هیچ‌کس علاقه‌ای به موی وز و خشک ندارد و نهایتا تصمیم می‌گیرید موهای خود را کوتاه کنید. اما به جای این راه‌حل که گاهی از انجام آن نیز سخت پشیمان می‌شوید، استفاده مداوم و همیشگی از سرم مو را به شما پیشنهاد می‌دهیم؛ مشروط به این که بر اساس جنس موی خود، انتخاب کنید.

ترکیبات سرم مو

برندهای مختلف برای تولید سرم مو از فرمولاسیون متفاوتی استفاده می‌کنند. اما چیزی که در بین همه آن‌ها مشترک است، استفاده از یک ماده سیلیکونی است که باعث ایجاد لایه حفاظتی در اطراف تارهای مو می‌شود. به طوری که این ماده از موهای شما در برابر خشکی آب و هوا و اشعه مضر نور آفتاب محافظت می‌کند. ماده سیلیکونی موجود در انواع سرم مو باعث ایجاد بافت نرم و ابریشمی در موهای خشک و وز می‌شود.

همچنین چندین نوع سرامید، آمینو اسید و چندین نوع مواد نرم‌کننده هم در تولید انواع مختلف این محصول استفاده می‌شود تا بتوانذ فیبر، پروتئین و رطوبت از دست رفته مو را دوباره بازیابی کند.

چه کسانی می‌توانند از سرم مو استفاده کنند؟

 

استفاده از سرم مو هیچ محدودیتی ندارد و هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند از این محصول استفاده کنند. این محصول برای هر نوع موی آسیب دیده و خشک مناسب است که می‌تواند در نتیجه استفاده بیش از حد رنگ و دکلره، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، تغذیه نامناسب و خشکی آب و هوا ایجاد شده باشد.

برخورد سرم مو با کف سر (برای کسانی که موهای کوتاه دارند)، هیچ مشکلی را ایجاد نمی‌کند. اگر برای مدت طولانی به حمام نروید، خواهید دید که موهای شما بیش از گذشته ریزش پیدا می‌کند. دلیل این مشکل، سست شدن ریشه مو و چرب شدن پوست سر است. نوع شامپویی که برای شستشوی موی خود انتخاب می‌کنید فقط می‌تواند آلودگی را از بین ببرد و در رویش مجدد مو (برخلاف تبلیغات برخی رسانه‌ها) تاثیری ندارد.

در مقابل شما با استفاده از محصولات مراقبت از مو (مثل سرم مو) می‌توانید جلوی ریزش موها در اثر وز شدن را بگیرید. این محصول برای هر کسی که موی ضخیم، فر، خشک و وز شده دارد، مناسب است.

آیا سرم مو همان روغن مو است؟

برخی از افراد تصور می‌کنند سرم مو در واقع همان روغن مو یا چیزی شبیه به آن است که در آن تغییراتی ایجاد شده است. اما در واقع این دو محصول با همدیگر متفاوت هستند. روغن مو حاوی ترکیباتی است که باعث نرمی و تغذیه مو می‌شود. اما سرم مو روی تارهای مو یک لایه محافظتی ایجاد می‌کند که از خشک شدن و وز شدن آن جلوگیری می‌شود.

سرم مو به دلیل داشتن سیلیکون باعث افزایش مقاومت کوتیکول مو می‌شود. در واقع هیچ تغییری در ظاهر مو ایجاد نمی‌شود و به شکل طبیعی، آن را نرم نشان می‌دهد.

سرم مو سبک است و بعد از استفاده، وجود آن روی موها را احساس نمی‌کنید. اما روغن‌های طبیعی مو (مثل روغن زیتون) سنگین است و تحمل آن برای چند ساعت ممکن نیست.

راهکاری مناسب برای درمان موی وز

اگر می‌خواهید موهای وز خود را درمان کنید و موهای نرم و لطیف داشته باشید، ارزان‌ترین راه‌حل (در مقایسه با روش‌ کراتینه و پروتئینه کردن)، استفاده از سرم مو است. این محصول با داشتن ترکیباتی همچون اسید آمینه و ماده سیلیکونی از تارهای مو مراقبت می‌کند. ضمن اینکه نرمی، لطافت و درخشش موها را نیز برایتان به ارمغان می‌آورد.


لینک کوتاه :
https://www.etedaal.ir/article/show/45
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر