امروز دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

Monday 13 May 2024

ماده پر کننده چیست؟ آیا برای چمن مصنوعی ضروری است؟

1403/02/07
کد خبر : 67
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 368 نفر

چمن مصنوعی نوعی کفپوش محسوب می شود که برای تولید آن‌ از الیاف مصنوعی استفاده شده تا مقاومت و دوام بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی داشته باشند. علاوه بر نوع الیاف، برای بهبود وضعیت چمن مصنوعی از مواد و متریالی به عنوان ماده پر کننده هم استفاده می کنند. در همین راستا، در این مقاله قصد داریم تا شما را با مزایا و معایب استفاده از پر کننده چمن مصنوعی آشنا کنیم و در این زمینه، اطلاعات جامع و کاملی به شما ارائه دهیم.

ماده پرکننده چمن مصنوعی چیست؟

پیش از آن که بیان کنیم آیا استفاده از پرکننده چمن مصنوعی ضروری است یا خیر، نیاز است تا در مورد این مواد و متریال اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم. پرکننده چمن مصنوعی یک ماده است که می‌توانید از آن به منظور ارتقا و افزایش کیفیت چمن مصنوعی خود استفاده کنید. مواد پرکننده، به نحوی هستند که در فضای بین الیاف چمن مصنوعی قرار گرفته تا فضای خالی را پر ‌کند.

نکته قابل توجه در این است که استفاده از این متریال برای چمن ضروری نیست و امکان نصب و استفاده از چمن مصنوعی بدون پر کننده نیز وجود دارد. با این حال، اگر از مواد پر کننده روی چمن مصنوعی استفاده کنید، انجام این کار مزایا بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. در بخش‌های بعدی شما را با مزایا استفاده از این مواد آشنا خواهیم کرد.

انواع پر کننده چمن مصنوعی

 

برای پر کردن چمن مصنوعی شاهد استفاده از مواد مختلفی هستیم. اگر بخواهیم شما را با انواع پر کننده چمن مصنوعی آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. شن سیلیس

شن سیلیس یکی از انواع متریالی است که به عنوان ماده پر کننده چمن مصنوعی مورد استفاده قرار گرفته و به دلیل مقرون به صرفه بودن آن در بسیاری از مکان ها کاربرد دارد. این ماده، برای مکان هایی که رفت و آمد کمتری وجود دارد، مناسب تر است. شن سلیس از جمله موادی است که از گرانول‌های استوانه‌ای سفید رنگ تولید شده که بر اثر رفت و آمد و وارد شدن فشار، ریز خواهند شد. ریزتر شدن این پرکننده، باعث می‌شود که فرآیند زهکشی آب به صورت راحت‌تری انجام بگیرد.

  1. گرانول لاستیکی

گرانول‌های لاستیکی از دیگر انواع پر کننده چمن مصنوعی به حساب می‌آیند که این پر کننده‌ها باعث شادابی و جلوه بهتر چمن مصنوعی می شوند. استفاده از این مواد باعث می‌شود تا فاصله بین سطح چمن و الیاف کاهش پیدا کند و از این طریق سر سبزی و نشاط بیشتری به چمن مصنوعی داده می‌شود. نکته قابل توجه در این است که گرانول لاستیکی تولید حرارت و گرما می کند. به همین خاطر نیاز است تا از این ماده در مناطق گرم به خصوص مناطق جنوب کشور استفاده نکنید.

  1. شن دورافیل

شن دورافیل، یکی از بهترین ماده پر کننده چمن مصنوعی محسوب می‌شود که برای تولید آن از ذرات ریز هسته کوارتز استفاده می گردد. این نوع متریال، آب را جذب نمی‌کند. به همین دلیل، اگر از شن‌های دورافیل استفاده کنید، علف‌های هرز روی سطح چمن رشد نمی‌کنند. همچنین، شن دورافیل محیط زمین را خنک نگه می‌دارد.

مزیت‌های ماده پرکننده برای چمن مصنوعی

 

 

استفاده از ماده پر کننده روی چمن مصنوعی مزایا بسیار زیادی دارد. اگر بخواهیم در مورد این مزایا اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ظاهر بهتر چمن مصنوعی

یکی از مهم‌ترین مزایا استفاده از مواد پر کننده، کمک به ایستایی و صاف نگه داشتن چمن است. در واقع استفاده از این مواد روی چمن باعث می‌شود، این محصول ظاهر زیباتری داشته باشد.

  1. پرکنندگی و ضربه گیری

همانطور که اشاره کردیم، ماده پرکننده به نحوی است که می‌تواند پس از استفاده، فضای خالی بین الیاف را پر ‌کند و این کار باعث افزایش حجم چمن می‌شود. همچنین، لازم به ذکر است که این مواد پرکننده، نقشی مشابه ضربه گیر ایفا می‌کنند. به همین دلیل، بهتر است در زمین‌های ورزشی برای نرمی چمن از این مواد پر کننده استفاده کنید تا آسیب وارده به پای بازیکنان کاهش یابد.

  1. کاهش جذب گرما

استفاده از ماده پر کننده چمن مصنوعی، نقش مهمی در کاهش دما و خنک‌تر شدن آن دارد و در صورتی که از چمن مصنوعی بدون ماده پرکننده استفاده کنید، چمن،‌ گرما بسیار زیادی را جذب می‌کند. این مسئله، باعث می‌شود تا با گذشت زمان آسیب بسیار زیادی به چمن مصنوعی وارد شود. این در حالی است که اگر از مواد پر کننده روی چمن مصنوعی استفاده کنید، گرما جذب چمن نشده و این موضوع باعث می‌شود، چمن مصنوعی خنک‌تر و دوام آن بیشتر شود.

  1. شباهت بیشتر به چمن طبیعی

چمن‌های طبیعی به نحوی هستند که در ریشه‌های آن شاهد خاک هستیم. این در حالی است که برای نصب چمن مصنوعی نیازی نیست تا ریشه‌های آن در داخل خاک قرار بگیرد. در چنین شرایطی، مواد پرکننده به عنوان خاک برای چمن عمل می‌کند. این مسئله، باعث می‌شود تا با استفاده از این مواد، بتوانید چمن مصنوعی را بیشتر به چمن طبیعی شبیه کنید.

  1. کاهش چین خوردگی الیاف چمن

فارغ از آن که چمن مصنوعی از چه نوعی باشد، بعد از مدتی با مشکل چین خوردگی یا خم شدن چمن مصنوعی مواجه خواهید شد. در چنین شرایطی، شما می‌توانید به منظور پیشگیری از تا خوردگی از مواد پر کننده استفاده کنید.

  1. افزایش انعطاف چمن مصنوعی

استفاده از ماده پر کننده روی این محصول باعث شده تا وقتی که روی چمن قدم می‌زنید، حس و حالی مشابه چمن طبیعی را تجربه کنید. چرا که استفاده از این متریال، باعث افزایش انعطاف و نرمی چمن خواهد شد.

معایب پر کننده‌ها

در صورتی که از این متریال استفاده کنید، نیاز است تا به صورت منظم چمن را برس و فرچه بزنید و بررسی کنید که ماده پرکننده به طور یکسان روی سطح چمن پخش شده باشد. همچنین، باید هر چند وقت یک بار اقدام به تعویض ماده پرکننده کنید. انجام این کار باعث می‌شود تا هزینه‌های شما برای نگهداری از چمن افزایش پیدا کند. علاوه بر این، زمانی که روی چمن مصنوعی می‌دوید، انجام این کار باعث جابجایی مواد پر کننده می‌شود که این مسئله، باعث کثیفی سطح چمن خواهد شد. به خصوص، اگر از شن برای پر کردن چمن مصنوعی استفاده کنید، احتمال کثیفی افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل، تمیز کردن چمن‌هایی که ماده پر کننده دارند، چالش برانگیز است.

قیمت مواد پر کننده چمن مصنوعی

 

از آنجایی که مواد پرکننده چمن، در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود، قیمت هر یک، بسته به نوع متریال و برند آن متغیر است. ما به شما پیشنهاد می کنیم، برای خرید این محصول، با افرادی که در این حوزه کار می کنند، مشورت کنید تا بسته به نوع چمن مصنوعی و مکانی که قرار است چمن در آن نصب شود، مواد پرکننده مناسب تهیه کنید.

نکته قابل توجه در این است که اگر چمن از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، مواد پر کننده، باعث با دوام شدن چمن نمی شود. پس بهتر است، برای خرید چمن مصنوعی به مراکز معتبر مانند خانه چمن مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مجموعه و مشاهده محصولات آن به سایت خانه چمن به نشانی https://khanechaman.com/ مراجعه نمایید.

 


لینک کوتاه :
https://www.etedaal.ir/article/show/67
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر