امروز دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

Monday 13 May 2024

نقش پارتیشن اداری در زیباسازی محیط کار

1403/02/01
کد خبر : 49
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 258 نفر

جداسازی فضا با استفاده از پارتیشن این روزها به جز جذایی ناپذیر در معماری داخلی و دکوراسیون ادارات تبدیل شده است. ما در یک فضای اداری به دنبال آن هستیم که از حداقل فضا بیشترین استفاده را ببریم، از این رو با استفاده از پارتیشن اداری می توانیم یک سالن بزرگ را به چندین قسمت و اتاق تقسیم بندی کرده و برای کارمندان فضای کاری اختصاصی تهیه کنیم.

پارتیشن چیست؟

در لغت پارتیشن به معنای تفکیک کننده فضا است و همان طور که در مقدمه نیز اشاره شد، از آن برای تقسیم فضای داخلی به قسمت های مجزا استفاده می شود. پارتیشن ها انواع مختلف و جنس های متنوعی دارند. نحوه نصب و اجرای آن ها نیز می تواند به شکل های مختلف متحرک یا ثابت و از کف تا سقف یا نیم ارتفاع باشد.

مزایای استفاده از پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن ها هم در طراحی داخلی خانه ها و هم ادارات مورد استفاده قرار می گیرند، اما کاربرد آن ها در ادارات بسیار بیشتر و گسترده تر است. استفاده از پارتیشن اداری در یک محیط کار می تواند مزایای زیر را به دنبال داشته باشد:

ایجاد فضاها و اتاق های مختلف

در یک اداره ما به دنبال آن هستیم که برای کارمندان به طور میانگین برای هر 3 نفر، یک اتاق اختصاصی داشته باشیم. ساخت چندین اتاق به روش سنتی، شاید کاری زمان بر و سخت باشد، اما با استفاده از پارتیشن اداری به راحتی می توان فضای یک اداره را به چندین اتاق جداگانه تفکیک کرد.

کاهش هزینه ها

استفاده از پارتیشن اداری از چندین جهت می تواند هزینه های شما را کاهش دهد؛ همان طور که در بالا نیز اشاره شد، تفکیک فضا با استفاده از پارتیشن در مقایسه با ساخت دیوار، هزینه بسیار کمتری خواهد داشت. از طرف دیگر، پارتیشن استفاده از نور طبیعی را به حداکثر مقدار خود می رساند، در نتیجه میزان مصرف انرژی تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

ایجاد حریم خصوصی و امنیت بیشتر

داشتن فضای اختصاصی جداگانه باعث می شود که حریم خصوصی کارمندان حفظ شود و آن ها با تمرکز بیشتری و بهتری کارهای خود را انجام دهند. همچنین این حریم خصوصی باعث افزایش حس امنیت در محیط کار نیز خواهد شد.

 

پارتیشن اداری چه تاثیری در زیبایی محیط کار دارد؟

علاوه بر مزایای ذکر شده، استفاده مناسب از پارتیشن به شما کمک می کند که بتوانید محیط کاری زیباتر و جذاب تر نیز داشته باشید. از جمله تاثیرات پارتیشن اداری در زیبایی محیط کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جداسازی فضای ورودی و راهروها

از نظر معماری دکوراسیون داخلی، جداسازی فضای ورودی و راهرو از دیگر فضاهای داخلی از نظر زیبایی اهمیت بسیاری دارد. در صورتی که بخواهید این فضا را با دیوار جدا کنید، شاید زیبایی فضای داخلی تا حدی گرفته شود. طراحی و اجرای پارتیشن اداری راهکاری مناسب و جذاب است که می تواند باعث جداسازی فضای ورودی و راهرو شده و محیط کار را زیباتر کند.

مخفی کردن ایرادهای جزئی

در برخی از ساختمان ها ممکن است شما با ایرادهای جزئی مانند ستون های نامناسب و یا کجی دیوار مواجه شوید، این ایرادها نه تنها زیبایی محیط را تا حد زیادی کاهش می دهد، بلکه فضای بهینه را نیز کمتر خواهد کرد. با استفاده از یک پارتیشن زیبا، می توان ایرادهای موجود در محیط را تا حد زیادی برطرف کرد.

ایجاد فضایی مدرن و پویا

همان طور که در مقدمه اشاره شد، پارتیشن ها دارای انواع مختلف و طرح های متنوعی هستند. استفاده از یک پارتیشن با یک هارمونی و طرح مناسب باعث می شود که فضای اداره به محیطی مثبت و زیبا تبدیل شود. در واقع دست شما برای استفاده از پارتیشن و پیاده کردن طرح های جدید باز است. تنها کافی است یک ایده خلاقانه داشته باشید و یک پارتیشن زیبا و بادوام انتخاب کنید. پارتیشن اداری دیکا سازه می تواند همان چیزی باشد که شما دنبال آن می گردید.

جنس پارتیشن و تاثیر آن بر زیبایی محیط کار

پارتیشن ها دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام ویژگی های خاص خود و زیبایی مخصوص به خود را دارند. از جمله پرکاربردترین پارتیشن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارتیشن با جنس ام ای اف

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن چوبی

پارتیشن ترکیبی شیشه و ام دی اف

انتخاب هر کدام از پارتیشن های زیر باید با در نظر گرفتن کاربری اداری و فضای آن انتخاب شود. ممکن است یک پارتیشن برای محیط کاری شما چندان مناسب به نظر نرسد. بنابراین قبل از انتخاب نوع پارتیشن حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

 

پارتیشن اداری شرکت دیکا سازه

دیکا سازه از شرکت های فعال در زمینه طراحی و اجرای پارتیشن اداری است که فعالیت خود را از سال 1388 آغاز کرده و تا کنون بیش از 160 مشتری با رضایت کامل داشته است. اجرای پارتیشن یکی از خدمات این شرکت است که شما می توانید از صفر تا صد کار را با خیال آسوده به متخصصان مجموعه بسپارید.


لینک کوتاه :
https://www.etedaal.ir/article/show/49
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر