امروز دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

Monday 13 May 2024

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

1403/02/02
کد خبر : 58
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 193 نفر

از جمله لوازم خانگی برقی پرمصرف در هر خانه و کاشانه‌ای بدون تردید ماشین لباسشویی است. این دست از لوازم برقی به محض بروز نقص فنی باید فوراً زیر نظر یک کارشناس، تعمیر شوند و به واقع تأخیر در تعمیر ماشین لباسشویی می‌تواند علاوه بر بروز مشکلات بیشتر در بلندمدت، باعث کلافگی مصرف کننده و سایر اعضای خانواده شود. بررسی دلایلی از جمله علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی، اشکال فنی در بسته شدن درب ماشین یا بو گرفتن دستگاه از جمله مواردی است که در فرایند تعمیر باید با دقت بررسی شود.

مهم‌ترین دلایل نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی

مواردی هستند که با آشکار شدن آنها، ماشین لباسشویی کارایی همیشگی خود را از دست می‌دهد و به عبارتی دچار افت عملکرد می‌شود. موارد زیر از جمله اصلی‌ترین دلایلی به شمار می‌روند که مصرف کننده را وادار به تعمیر ماشین لباسشویی می‌کند.

  • کار ماشین همراه با سروصدای فراوان
  • آب گیری کامل و چرخش موتور بدون چرخش مخزن شست و شو
  • لرزش شدید ماشین در زمان آبکشی
  • عملکرد کامل ماشین لباسشویی بدون دور تند و آب کشی
  • روشن شدن و کار کردن ماشین بدون اینکه پمپ آب، مخزن را از آب کثیف تخلیه کند.
  • توقف موتور و روشن شدن دوباره ماشین بعد از آبگیری
  • آبگیری کامل لباس‌ها بدون کارکردن موتور شست و شو
  • گرم نشدن آب داخل مخزن
  • نشتی آب از ماشین لباسشویی
  • آبگیری دائمی ماشین و پرشدن مخزن در زمان روشن بودن
  • ورود آب به مخزن در زمان خاموش بودن ماشین
  • آبگیری بدون ادامه عملیات لباسشویی
  • روشن شدن ماشین لباسشویی بدون آبگیری
  • توقف فعالیت ماشین لباسشویی در حالت روشن
  • خاموش ماندن چراغ و کارنکردن ماشین بعد از تنظیم دکمه تایمر

چرا آب ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌شود؟

 

یکی از پرتکرارترین موارد نقص فنی ماشین لباسشویی، تخلیه نشدن آب ماشین است. بسیاری از مصرف کنندگان پس از روبه رو شدن با این مشکل مایل هستند برای بررسی علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی، با مجموعه تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرند تا مشکل در اولین فرصت ممکن برطرف شود.

دو دلیل عمده زیر از جمله مهم‌ترین علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی است که یکی در حالت خاموش و دومی در وضعیت در حال کار ماشین، اتفاق می افتد:

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

این احتمال وجود دارد که ماشین هنوز شروع به کار نکرده و برنامه شست و شو انتخاب نشده باشد ولی ماشین وارد مرحله آبگیری شود و این کار متوقف نشود. با بروز این مشکل، کارشناس تعمیر ماشین لباسشویی متوجه نقص شیر الکتریکی یا شیر برقی دستگاه می‌شود.

شیر الکتریکی فرمان کار را از تایمر ماشین دریافت می‌کند و آب از مسیر شلنگ ورودی، وارد دستگاه می‌شود. بااین اوصاف علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی در حالت خاموش یا پس از شست و شو، خرابی شیر برقی یا تایمز ماشین است.

خراب شدن پمپ تخلیه در زمان کار ماشین

از جمله مهم‌ترین قطعات ماشین لباسشویی، پمپ تخلیه است که وقتی ماشین در حال کارکردن است، اگر این قطعه دچار نقص فنی باشد، مشکلات فراوانی را برای دستگاه به وجود می‌آورد و به عبارت بهتر، باعث از کار افتادن کامل ماشین می شود. دلایل زیر باعث خرابی و از کار افتادن پمپ تخلیه و در نهایت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی است:

  • گیرکردن پرز لباس یا هر وسیله خارجی دیگر در ماشین که عملکرد پمپ را مختل می‌کند. با بروز این نقص لازم است تا درب پمپ باز و داخل آن تمیز شود. تعمیر ماشین لباسشویی در این مرحله می‌تواند به وسیله خود مصرف کننده انجام شود.

  • فرمان تخلیه از صفحه فرمان ماشین صادر نمی‌شود. برای رسیدگی به این نقص فنی، حضور کارشناس تعمیر لوازم خانگی لازم است.

  • بخشی یا تمام پمپ یا پروانه‌های آن خراب یا شکسته است.

  • خرابی یا از کار افتادن کامل موتور پمپ تخلیه؛ دراین مرحله باید پمپ به طور کامل تعویض شود. به دلیل تخصصی و پیچیده بودن کار (تشخیص نوع پمپ، تعویض پمپ با ابزار تخصصی) باید از حضور یک متخصص استفاده نمود. این اتفاق در برخی موارد برای برند یوتکس پیش می‌آید و شما با کمک گرفتن از یک متخصص تعمیر ماشین لباسشویی یوتکس، می‌توانید این مشکل را برطرف نمایید.

سایر علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

 

پس از خرابی شیر برقی و از کارافتادگی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی، موارد زیر از جمله دلایل دیگر جمع شدن آب در ماشین و تخلیه نشدن آن است:

● گرفتگی خروجی آب- منظور از گرفتگی شامل گرفتگی شلنگ تخلیه ماشین، لوله فاضلاب یا فیلتر تخلیه دستگاه است که به عنوان یک نقص فنی فرایند تخلیه آب ماشین لباسشویی را با مشکل روبه رو می‌کند.

● جداشدن شلنگ تخلیه از پشت دستگاه- لازم است پیش از شروع به کار ماشین لباسشویی از اتصال درست و ثابت شلنگ به خروجی آب دستگاه مطمئن شوید. شایان ذکر است که این شلنگ باید برای تخلیه آب باید بالاتر، حداقل تا نصف ارتفاع ماشین، نصب شده باشد.

● طول زیاد شلنگ- طول شلنگ تخلیه نباید بیشتر از 7-8 متر باشد.

● تاخوردگی یا پاره شدن شلنگ تخلیه

● گرفتگی فیلتر تخلیه با پرز، لباس‌های کوچک یا اجسام خارجی

● گرفتگی لوله فاضلاب خانه

راهنمای تعمیر انواع ماشین لباسشویی

لازم به ذکر است پس از بروز نقص فنی در ماشین لباسشویی و بررسی علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی، مصرف کننده می‌تواند بخشی از فرایند برطرف کردن مشکل را طبق توضیحات نوشته شده، شخصاً انجام دهد.

اما ناگفته نماند که ارزیابی مشکلات پیچیده و تخصصی‌تر مثل تعویض پمپ پس از تعیین نوع پمپ و ابزار مرتبط، باید با حضور کارشناس تعمیر ماشین لباسشویی متخصص و باتجربه انجام شود.

تعمیر برخی از برندهای ماشین لباسشویی مانند تعمیر ماشین لباسشویی وستل نیاز به حضور کارشناس متخصص دارد و به دلیل نا آشنایی مصرف کننده با اجزای داخلی و قطعات این برندها و احتمال پیدا نشدن قطعات اصل، ممکن است مشکلی به مشکل فعلی افزوده شود.

برطرف کردن مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

همانطور که در برخی موارد عنوان شد، مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی به دست متخصصان تعمیر این دستگاه برطرف خواهد شد اما چگونه باید به یک متخصص باتجربه و ماهر دسترسی داشت؟ شما برای دسترسی داشتن به این افراد باید از مجموعه های تعمیر لوازم خانگی معتبر و مجاز بهره مند شوید. یکی از بهترین مجموعه های تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی، مجموعه تعمیر لوازم خانگی باماتعمیرات است. این مجموعه با در اختیار داشتن متخصصان با سابقه و آموزش دیده، امکان تعمیر ماشین لباسشویی در محل و با سریعترین زمان ممکن را فراهم آورده است. شما با مراجعه به وب سایت باماتعمیرات، می‌توانید از دو روش ثبت سفارش اینترنتی و تلفنی برای برقراری با ارتباط با کارشناسان این مجموعه استفاده نمایید.

 


لینک کوتاه :
https://www.etedaal.ir/article/show/58
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر