امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403

Tuesday 14 May 2024

گاز صفحه ای شیشه ای بخریم یا گاز صفحه ای استیل

1403/02/07
کد خبر : 62
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 123 نفر

اجاق گاز یکی از مهمترین وسایلی است که اکثر خانم ها با آن کار می کنند. زندگی آپارتمان نشینی و کوچک شدن آشپزخانه ها دلیل بسیار مهمی برای استفاده از گازهای صفحه ای است و دیگر کم کم باید با اجاق گازهای فردار حجیم خداحافظی کنیم. اجاق گاز های صفحه ای در انواع طرح ها و جنس ها از جمله شیشه ای و استیل ساخته می شوند. به همین دلیل این سوال در ذهن کاربران ایجاد می شود که " گاز صفحه ای شیشه ای بخریم یا استیل؟ ". برای پاسخ دادن به این سوال نیاز است که معیار های مهم برای انتخاب گاز رومیزی را بشناسید و همچنین با ویژگی های هر یک از انواع گاز صفحه ای آشنا شوید. در این مقاله به معرفی گاز صفحه ای شیشه ای و استیل، به همراه مزایا و معایب هر کدام می پردازیم.

انواع گاز رومیزی از نظر جنس

گاز ها صفحه ای در سه مدل شیشه ای، استیل و ترکیب هر دو آن ها ساخته شده و به بازار عرضه می شوند. هر یک از آن ها ویژگی ها و مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای خرید گاز رومیزی مناسب باید درمورد هر کدام اطلاعات کافی داشته و بدانید که اولویت شما در انتخاب گاز صفحه ای زیبایی و ظاهر است یا راحتی و عملکرد.

گاز صفحه ای شیشه ای

 

گاز صفحه ای شیشه ای یکی از زیباترین انواع اجاق گاز ها می باشد که جلوه بسیار لوکسی به آشپزخانه شما می بخشد. این نوع گاز رومیزی در رنگ های سفید و مشکی تولید شده و برخی از مدل ها ضد لکه هستند.

شاید با شنیدن نام گاز صفحه ای شیشه ای، فکر کنید که این گاز می شکند و ارزش خرید کردن ندارد اما باید بدانید که در گاز رومیزی شیشه ای، از شیشه نشکن استفاده شده است تا شاهد این اتفاق نباشیم. البته جنس شیشه ها نیز متناسب با برند تولید کننده می تواند متفاوت باشد. به طور مثال در گازهای صفحه ای اخوان، شیشه به کار رفته از جنس شیشه سکوریت مقاوم در برابر حرارت است اما در برندهای دیگر الزاما این نوع شیشه مورد استفاده قرار نمی گیرد.

گاز صفحه ای استیل

گاز صفحه ای استیل از جنس استیل ساخته شده و دوام بالایی دارد. ظرافت و زیبایی این نوع گاز رومیزی به اندازه نوع شیشه ای آن نیست اما همچنان طرح هایی دارد که جز وسایل مدرن محسوب شود. مراقبت و نگهداری این گاز نسبت به گاز صفحه ای شیشه ای کمتر بوده و از قیمت مناسب تری برخوردار است.

مهمترین تفاوت های گاز صفحه ای شیشه ای و استیل

همانطور که توضیح داده شد گاز صفحه ای شیشه ای و استیل، هر دو کارایی اجاق گاز را دارند و برای فضاهای کوچک و آشپزخانه های امروزی بسیار مناسب هستند. هر دو مدل این گاز ها در انواع طراحی و با قیمت های متنوع به بازار عرضه می شوند. بنابراین برای انتخاب آن ها با سوال " گاز صفحه ای شیشه ای بخریم یا گاز صفحه ای استیل؟ " مواجه می شویم. اکنون که هر دو نوع گاز صفحه ای شیشه ای و استیل آشنا شدیم، برای پاسخ به این سوال باید تفاوت های آن ها را به دقت بررسی کنیم که در ادامه آن را بیان خواهیم کرد.

مقایسه گاز صفحه ای شیشه ای و استیل از نظر زیبایی ظاهری

گاز صفحه ای شیشه ای از نظر ظاهری، مدرن تر و لوکس تر از گاز صفحه ای استیل است. بنابراین در بین طراحان دکوراسیون داخلی محبوبیت بیشتری دارد. نیاز است که بسته به نوع دکوراسیون آشپزخانه و سایر وسایل، اولویت خود را از نظر زیبایی ظاهری مشخص کنید تا بتوانید در هنگام خرید گاز صفحه ای، تصمیم هوشمندانه تری بگیرید.

مقایسه گاز صفحه ای استیل و شیشه ای از نظر مقاومت

 

بر خلاف تصور، اجاق گاز های رومیزی شیشه ای، مقاومت و دوام بالایی دارند چراکه از شیشه سکوریت نشکن ساخته می شوند. در مدل هایی از گاز رومیزی شیشه ای، که لبه های آن تراش نخورده باشد، ممکن است شاهد شکستگی باشیم که با انتخاب مدل های تراش خورده، این مشکل حل می شود. گاز صفحه ای استیل به دلیل فلزی بودن مقاومت بیشتری دارند و اگر برای ساخت آن ها از استیل مرغوب ضدزنگ و ضدخوردگی استفاده شود، هیچ مشکلی برای آن به وجود نمی آید. پس می توان گفت، با اینکه مقاومت گاز صفحه ای شیشه ای نیز بالا است اما گاز صفحه ای استیل از از نظر مقاومت و دوام، حرف اول را می زند.

مقایسه گاز صفحه ای شیشه ای و استیل از نظر نگهداری

در گاز رومیزی شیشه ای، صفحه آن به سرعت لکه گرفته و روزانه چند بار باید آن را تمیز کنید اما لکه ها به دلیل شیشه ای بودن گاز، به راحتی و با کمک یک دستمال مرطوب از بین می روند و اجاق گاز شما مانند روز اول می شود. گاز صفحه ای استیل دیرتر لکه می گیرد و نیازی نیست در طول روز چندین بار آن را تمیز کنید. لکه های روی صفحه استیل سخت تر از صفحه شیشه ای پاک می شوند و از بین بردن آن ها زمانبر است. به علاوه اجاق گاز استیل شما هیچگاه جلوه روز اول خود را نداشته و آن را از دست می دهد.

مقایسه اجاق گاز صفحه ای شیشه ای و استیل از نظر قیمت

به طور کلی قیمت گاز صفحه ای شیشه ای به دلیل جدیدتر و مدرن تر بودن، نسبت به گاز صفحه ای استیل بیشتر است. بنابراین درصورت محدودیت داشتن در بودجه، گاز رومیزی استیل برای شما گزینه مناسب تری است. اما هر دو نوع گاز صفحه ای، دارای طرح های بسیار متفاوتی هستند که قیمت های مختلفی دارند و در هر دو نوع گاز، می توانید طرح مقرون به صرفه تر را متناسب با بودجه خرید گاز صفحه ای خود انتخاب کنید.

سخن پایانی

اکنون می توانید پس از تعیین اولویت های خود، پاسخ سوال " گاز صفحه ای شیشه ای بخریم یا گاز صفحه ای استیل؟ " را متوجه شوید. اما پس از دریافتن این پاسخ باید توجه داشته باشید که از برند های معروف و دارای گارانتی مانند اخوان، استیل البرز، بیمکث خریدتان را انجام دهید. این برندهای ایرانی شناخته شده از نظر کیفیت در سطح بالایی قرار دارند و می توانند به بهترین شکل پاسخگوی نیاز شما باشند.


لینک کوتاه :
https://www.etedaal.ir/article/show/62
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر